30 Haziran 2015 Salı

Medine'de Zaman Başkadır Part#2


Kaldığımız yerden "Medine'de Zaman Başkadır" yazıma devam ediyorum.
Sadece Medine'ye haas bir özellik değil Mekke'de de mevcut ama Medine'de daha çok gördüğümden aklımda kalmış.Şöyle ki;


Ezan-ı Muhammedi okunur okunmaz her dükkan kapılarını kapatır ve sokaktaki seyyar satıcılar malzemelerinin üstüne bir örtü çeker kimi satıcılar Mescid-i Nebeviyye'de kimi seyyar satıcılar ise mallarının yanı başında namaza duruverirdi.

Benim oralarda en hoşuma giden şey de buydu.Aman para kazanayım diyen yoktu namaz vakti olunca hepsi haram haci diyorlar ve satış yaptırmıyorlardı.

Dükkan kapıları namaz vakti nasıl süratli kapanıyorsa,namaz çıkışında da o kadar süratli açılıyordu.Mescidi Nebevi'nin dış taraftaki kapılarının önü hep seyyar satıcılarla kaplı oluyordu.


Evdekiler hatıra olarak bir kaç şey istediğinden,beklediğinden mutlaka o dükkanlara namaz çıkışı uğranıyordu.Ben abur cubura meyilli olduğumdan keşfettiğim dükkanlardan ilki marketlerdi.Sonra zaten namaz çıkışlarında bütün yakın dükkanlara girip çıktım.Bazıları aynı bizim kapalı çarşı esnafı gibi yabancı dil olarak çat pat türkçe öğrenmişlerdi.Bazıları ile öyle anlaşıyorduk.
Fiyatı yüksek bulup almadan çıkarsan arkandan çağırıyorlar ve indiriyorlardı.Ensar torunları gözü ile bakarak ben fazla kalplerini kırmamaya,indirim yaptırmamaya özen gösterdim.Çünkü gitmeden önce öğrenmiştim ki;oralarda harcadığın para ister bir şey satın al ya da alma senin sevap hanene sadaka olarak yazılıyor ve Hz.Allah harcadığının kat kat fazlasını sana geri veriyordu.Ayrıca neden bilmiyorum orada para harcadığımı bile hissetmedim.Ve döndüğümde hala cebimde kalan param da vardı.




Gittiğiniz turizm acentasına bağlı olarak civarda gezilecek yerlere geziler düzenleniyor.Bize oraları da gezdirdiler.
Peygamberimizin Sahabe-i Kiram ile beraber cihad ettiği, mübarek ayaklarını bastığı yerleri dünya gözüyle görmek gerçekten bambaşka bir duygu.İnşaAllah hepinize nasip olur,sizlerde bu duyguyu tadarsınız.

Son olarak Mescid-i Nebeviye'de güneşten koruyan şemsiyeler mevcut.Sabahleyin yavaş yavaş açılıyor.Akşam gün batınca kapanıyordu.Soldaki resimde bir tanesinin sağdakinde ise hepsinin kapalı hali bulunuyor.

Hem kapalıyken hemde açıkken,muhteşem olan Mescid-i Nebeviyye'nin görüntüsüne ayrı bir güzellik katıyor.Açılma anındaki resimlerde şunlar;





Medine'de aslında çok az kaldık.Tam alışmıştık ki ayrılık vakti gelip çatmıştı.

Yine valizlerimizi toplayıp otobüslerimize yerleştik.Bu sefer;kutsal topraklardaki son yolculuğumuz da havaalanına varmamızla sona ermişti.Havaalanında Akşam namazını ve Yatsı namazını kıldık.
Ve uçağa yerleşme vakti geldi.Gece yolculuğu ile Büyük Medine'den Küçük Medine'ye varmış ve hayatımda görüp görebileceğim en güzel rüyanın sonuna gelmiş,uçaktan iner inmez rüyamdan uyanmıştım.



Rabbim hepinize gidip,görüp,istifade edebilmeyi nasip etsin...

Hayırlı Ramazanlar..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

*Lütfen herhangi bir site veya blogun linkini paylaşmayınız.
*Spoiler,Küfürlü içerik, Siyasi,Dini,tartışmaya sebep olacak yorumlar yapmamaya özen gösterelim.


***Anlayışınız ve ziyaret ettiğiniz için teşekkürler***
HanHan Asya

Tasarım : Merve Canbaz