Kore Filmi Önerisi:The Last Princess

By HanHan Asya - Ocak 28, 2018

Uzun zamandan sonra sizlere,
 klavye başına geçip yazmama neden olan,
beni derinden etkileyen bir filmden bahsedeceğim.
Film Adı:The Last Princess
Türkçe Adı:Son Prenses
Ülke:Güney Kore
Dil:Korece
Yayın Yılı:2016
Tür:Tarihi-Dram
Yönetmen: Hur Jin-Ho
Senaryo: Kwon Bi-Young


Oyuncular
Son Ye Jin-Prenses Deokhye
Park Hae Il-Kim Jang Han
Yoon Jae Moon-Han Taek Soo
Ra Mi Ran-Bok Soon
Jung Sang Hoon-Bok Dong 
Kim Jae Wook-Takeyuki


HanHan Tanıtımı ve Yorumu;
Resimde görülen ve Kore'nin son prensesi olan Yi Deok Hye'nin başına gelenlerden yola çıkılarak kurgulanarak yapılmış bir film.
Joseon Kraliyet Üyelerinin Resmi
Film Joseon döneminin sonu,Japonya sömürgesinin yoğun olduğu 1919 dönemlerinden başlıyor .
Son Joseon kralı,Japon İmparator'a ve onun tarafından satın alınmışlara karşı gelince suikast düzenleniyor ve Prenses'in gözleri önünde kan kusarak vefat ediyor.
Seneler geçiyor.Serilip serpilen Prenses Deok Hye,Japon İmparatoru tarafından ben diyeyim okumak amaçlı,siz deyin sürgün amaçlı  kendi vatanından ayrılmak zorunda kalıyor ki uzun zaman bu sürgün devam ediyor.Filmde ise bu sürgün zamanında Prenses Deok Hye'nin yaşadıkları aktarılıyor.
Benim yorumum ise;
Koreliler çektiği için filmde sapmalar olmuştur düşüncesi olsa bile,yaşanmış hikayeye dayandığı için yürek burkan bir hayat hikayesi.Kore Tarihi yapımları pek sevmiyorum ama bu tarihler gibi olan yakın tarih beni içine çekiyor.Ülkemiz dahil o zamanlarda çoğu ülkelerde bu denli hüzün dolu hayat hikayelerinin anlatılmasa bile yaşandığını düşünüyorum.
Burada şu halk masum,bu halk suçlu diyemeyiz.Zira hainler içeriden olunca kapı kilit tutmuyor misali Japonlara hizmet eden Koreli kişiler yüzünden bağımsızlık mücadelesi daha acıklı hale geliyor.

Gelelim oyuncuların mükemmelliğine...
Yazılan her bir karaktere itina ile bürünen Kim So Hyun,benim yine filmde en beğendiğim isim o oldu.
Fakat 20'li yaşlarını ve yaşlılık dönemlerinde yer alan Son Ye Jin, düşündüğümden fazla dikkatimi çekti.Oynamamış adeta Prenses Deok Hye rolünü yaşamıştı.O yüz ifadeleri,dimdik duran asilzade halleri,vatan aşkı hepsini izleyiciye başarıyla geçirmişti.Kendisini sadece Personal Taste dizisinde izlemiş olan ben, keşke daha çok izleseydim demeden edemedim.
Diğer bir hayran bırakan karakter ise Kim Jang Han .Bu karakteri oynayan aktör Park Hae Il.Kendisi sinema sektöründe yer alan bir oyuncu.
Uzun uzun bu Jang Han karakterinden bahsetmek isterim lakin spoiler olur.
Küçükken saraya getirilip,Deok Hye ile nişanlanan fakat Prenses'in Japonya'ya sürgününden sonra kendisini onu korumaya adayan kahraman bir asker.Zaten filmde sonraları gazeteci olan Jang Han'ın Prenses Deok Hye'yi aramak için Japonya'ya gitmesi ile başlıyor.
Filmde yer alan her karaktere uzun uzun yer vermek istesem de kısaca yazımı şunları diyerek bitirmek istiyorum;
İzlenip dersler çıkartılacak,yeri geldiğinde ağlatacak,yeri geldiğinde heyecanlatacak bir yapım.
En kısa zamanda seyretmenizi öneriyorum...



  • Share:

You Might Also Like

0 yorum

*Lütfen herhangi bir site veya blogun linkini paylaşmayınız.
*Spoiler,Küfürlü içerik, Siyasi,Dini,tartışmaya sebep olacak yorumlar yapmamaya özen gösterelim.


***Anlayışınız ve ziyaret ettiğiniz için teşekkürler***
HanHan Asya