Türk-Japon Dostluğu Başlangıcı : Ertuğrul 1890

By HanHan Asya - Ocak 10, 2016

Gidipte dönmemek,dönüpte bulamamak vardı bir zamanlar.600 küsür askerimiz, vatanı,milleti için her şeylerini geride bırakıp,bir gemiye doluşmuşlardı.
İstikametleri daha önce sadece adını bildikleri belki onu bile bilmedikleri,
güneşin doğduğu yerde bulunan bir ülke olan Japonya idi.

Uzun bir yolculuğun ardından,
çeşitli limanlardan geçerek,
varacakları asıl limana varmışlardı.
Her şey halledilmişti.
Sonrasında memlekete kavuşmak için arızalar çıksa da,
3 bayram evlerinden ayrı geçirmeleri gerekse de,
4.bayramı evlerinde geçirmek için, dönüş yoluna çıkılmıştı.
Çıkmışlardı fakat bilinmeyen bir ülkeye geldiklerinden,Japonya'daki deniz,fırtına,tayfun onları hiç tahmin edemeyecekleri şekilde, yıllar sonra felaket diye anılacak anlamda etkileyecekti.
Buraya kadar yazmış olduklarımdan da anlamış olacaksınız ki,
şu an vizyonda olan Ertuğrul 1890 filmine,arkadaşım ile beraber gittik.
Ve de bayılarak, gözleri yaşlı bir şekilde izlemiş bulunduk.
Asya fanı olmamı kenara bırakarak diyorum ki o zaman yaşanan bu büyük  felaket, muhteşem bir dostluğa sebep olmuş.Umarım bu dostluk uzun zamanlar devam eder.

Bu filmi izlemeden önce,
 adı aklımda olmasa da bir kitapta,Türk bir bürokratın, Uzakdoğu'ya olan gezisinde, yazmış olduğu notlarını okumuştum.
Okuyunca,japonların güvenilir bir millet olabileceğini düşünmüştüm.
Zira seyahatname'de evlerinin kapılarının kağıttan olduğunu ve de kapatmadıklarını,buna rağmen hırsızlık yaşanmadığı anlatılıyordu.
Filmde de eğer izlerseniz, japonlar tarafından yapılmış olan o fedakarlıkları, sizlerde gözleri yaşlı şekilde göreceksiniz.
Ayrıca tarihlerine de ne kadar bağlı olduklarını,eğitime önem verdiklerini, çalışkan bir millet olduklarını da bir yerlerden duymuştum.
Ne kadar doğrudur bilemem ama Japonya ve japonlara olan sevgim bu film vasıtasıyla baya bir arttı.
Sizlere de bu filmi izlemenizi şiddetle öneririm.

DipNot:
Filmin Asianwiki sayfasında tanıtımı mevcut. Japon oyunculara ve daha önce rol aldıkları yapımlara oradan bakabilirsiniz.

İçinde Japonya'ya gitme isteği tavan yapan HanHan bildirdi.

  • Share:

You Might Also Like

14 yorum

  1. HanHan! ne güzel anlatmışsın, bloggerler arası gezerken çok görüp okuyup yorumlamıştım postlarını ama seninki daha ruhuma dokundu ki, çok etkilendim, daha girişte tav oldum, filme gitmek çok istiyorum, vizyondakilerin hepsine hatta hepsi de bu aya denk geldi maşallah :)
    Kalemine sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorum için.Bir de izlediğini düşün gerçekten insanı etkileyen kaliteli bir yapım olmuş.Benim kalemime onlarında emeklerine sağlık :)

      Sil
  2. Henüz izlemedim ama olayın tarihini bildiğim için kesinlikle izlenmesi gereken bi film olduğu kanaatindeyim :) senin yorumun da bunu destekledi tabii. Şu lanet sınavlar bitsin de bunu da izliycemm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah şu sınavlar benimki de kapıda.Umarım güzel geçer sınavlarında rahat rahat güzelce izlersin.^^Teşekkürler yorum için.

      Sil
  3. Bu filmi çok merak ediyorum ben ya:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Izlenmeli kesinlikle.Merak edilecek kadar var.Ben hatta dvd çıkınca alıp arşiv yapmak istiyorum.En yakın zamanda merakınızı giderirsiniz inşaAllah.Yorum için teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Orjinal dilde izleyemedim ya icimde kaldı ya😔 ama yine film superdi bu kadar kaliteli olmasini beklemiyodum acikcasi..cok guzeldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmadı dvd sini alırsın ya da nete düştüğünde bakarsın.Önemli olan o ruhu hissetmekti zaten.Böyle kaliteli yapımların çoğalması ümidi ile.Yorum için teşekkür ederim;)

      Sil
  5. Ben de çok merak ediyorum bu filmi, özellikle Uzak Dopu sevdam yüzünden tabi :) Çok çok güzel anlatmışsın daha da arttı merakım, en kısa sürede izleyeceğim teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende Uzakdoğu sevdam yüzünden gittim bu kadar güzel olduğunu tahmin edemedim.Umarım yakın zamanda merakını giderir ve zevkle izleyebilirsin!!!
      Yorum için teşekkür ederim. ;)

      Sil
  6. Bu postdan sonra izleme isteğim tavan yaptı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En yakın sinemaya giderek isteğinizi hemen gerçekleştirin derim ben.Her ne kadar Japonya'ya gitme isteğimi gerçekleştiremesem de.Yorum için teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Asya'yı sevmeme rağmen sen filmi anlatana kadar dikkatimi çekmemişti. Ne iyi oldu! :)) Yakın zamanda izleyeceğim ben de :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman keyifli seyirler şimdiden.Yorum için de teşekkür ederim;)

      Sil

*Lütfen herhangi bir site veya blogun linkini paylaşmayınız.
*Spoiler,Küfürlü içerik, Siyasi,Dini,tartışmaya sebep olacak yorumlar yapmamaya özen gösterelim.


***Anlayışınız ve ziyaret ettiğiniz için teşekkürler***
HanHan Asya