Acaba Kore Dizilerinden Hangisi Reyting Kurbanı Oldu ?

By HanHan Asya - Ocak 28, 2016

Kore dizi izleyenlerin takibinde olduğu bir dizi hakkında,geçtiğimiz günlerde bir dedikodu yayılıverdi.Dedikodu, dizinin düşük reytingler nedeniyle,yayından kaldırılacağıydı.
Bu dedikodunun sebebi de, çekimlerin iptal olmasıydı.
Taraflardan gelen açıklamada hava şartları nedeni ile çekimlere ara verildi dendi.
Evet bizim ülkemizde pek normal olan bu davranış,Kore'de yaşanılan bir durum olmadığından ben kaldırılacağına ihtimal bile vermedim.
En başta, dizi bölüm sayısı toplamda
20 olarak açıklanmıştı.
Benim düşüncem, reytingler nedeni ile bölümlerin kısaltılabileceğiydi.
20 bölümden,her daim izlediğimiz bölüm sayısı olan 16'ya indirilebilir diye söylüyordum ki,açıklama geldi.
Açıklamada,dizinin 16 bölüme düşürüldüğünü söylediler.

Bakıldığında bizim ülkemizde olduğu gibi olmasa da, oyuncuların çalıştığı  dizi senaryosu değişecek ve tekrar sıkı bir şekilde çalışmaları gerekecekti.
Onların haline üzüldüm.
Keşke en başta 20 olarak değilde,16 olarak plan yapılsaydı da,böyle bir mağduriyet yaşanmasaydı.
Yazımın başından beri,
dizinin adına hiç değinmediğimi fark ettim.
Adı Moorim School.
Oyuncular ise;
Tür olarak okul dizisi,fakat klasik okul dizilerinden farklı olarak,fantastik bir havası mevcut.
Çesitli milletlere mensub olan öğrencilerin ders aldığı bu okula gelen, şımarık 2 yeni öğrenci ve arkalarındaki mevcut sırları, okula adapte olmalarını,arkadaşlıkları ve aşklarını başlıca konu alıyor.
Gizemli ve fantastik havası insanı cezbediyor.
(Yukarıdaki gif daha çok cezbediyor diyebiliriz)
Fakat Korelilerin,böyle dizileri sevmediğini hatta onların diziye şans bile vermediklerini düşünüyorum.
Bir de dizinin şansına,Kore'de Cheese in the trap dizisi ile aynı günde yayınlanıyor.
Biz ikisini birden izleyebiliyoruz.
Ama onların tercihi,merakla takip edilen Cheese in the trap'dan yana olmuş gibi gözüküyor.
Diziyi izleyip izlememek size kalmış.
Ben gençlik-okul dizisi olsa bile,arada bir böyle dizileri izlemekte fayda görüyorum.İçimdeki genç ölmesin diye...

Kendini her daim genç tutmak isteyen, zaten genç olan HanHan bildirdi.

  • Share:

You Might Also Like

16 yorum

  1. Iyi seyirler size, netten seyrettiğimiz için herseyi yayınlama günü sıkıntı olmuyor. Senaryonun önceden belirlenip çekilmesi bence cokgüzel Türk dizilerinde Hersey son anda senaryo bile son gün değişebiliyor ;) mutlaka bundizide de olmuştur hesap edilmeyen bir durum. Okul dizileri turkıyede tutmuyor bence ama Kore'den olursa seyredilir sanki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hesap edilmeyen durum kesinlikle reytingler olmuştur.Türk dizilerinde okul türü hababam sınıfı hayat bilgisi gibi örnekleri mevcut izlenenler izleniyor ama şimdilerde moda değil ya da kaliteli olmuyor uzatılınca sıkıyor.Belki de kore olunca kısa olduğundan okulda olsa izliyoruz sebebi de budur.Yorum için teşekkürler :)

      Sil
  2. Aynen, bende bir yazımda bahsettim. Reyting kurbanı olmasa bari diye ve umarım olmaz. Sonuçta 16 bölüm. Bizim diziler gibi olmuyor yani diziyi sonlandırmaya ne gerek var değil mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kore de zaten oldu diyebiliriz.kaldırılmayacak ama 16 bölüme indi.Burda olsa anında bitmişti.Koreliler hiç degilse bitmesini bekliyorlar ya da azaltıyorlar bölüm sayılarının...Yorum için teşekkürler; )

      Sil
  3. İşin içinde fantastik bir şey olması bir ayrı. Nasıl reyting olarak böyle olur anlamıyorum :/
    Ben severek izliyorum. Umarım artış gösterir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğim gibi aynı zamandaki diziler yüzünden.Yükselse bile uzamaz 16.bölümde finaller yani.Neyse hayırlısı :)Mimi aldım yapacağım inşaAllah

      Sil
    2. Yorum ve mim için teşekkürler bu arada ;)

      Sil
  4. Ana sayfada görünce magazin programı başlığı gibi hissettim Hanhan :))) Ben çok seviyorum bu diziyi keşke bu tür şeyler olmasaydı ama neyse 16da iyidir ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ülkemize uygun olsun diye böyle yazdım.Bize her türlü uyuyor da umarım oyuncular zorlanmazlar.Yorum için teşekkürler :)

      Sil
  5. ben dizileri tamamen bitince izlerim ve bunu da listeme almıştım. üzüldüm tutmamasına ama en büyük sebebinin cheese in the trap le aynı günde olması olduğunu düşünüyorum çückü malum şimdiden bir hit oldu bile o dizi^^ bi de bu moorim school kore tarzındansa amerikan tarzına daha yakın, yadırgandı sanırım az da olsa. en azından bizdeki gibi dizileri kaldırma adetleri yok korelilerin. gerçi hepi topu 20 bölüm olan bir diziyi 16'ya düşürmek de büyük darbe olsa gerek ama olsun yine de izleyebileceğiz. zaten en iyi diziler bile 16 bölüm oluyor genelde.

    ben bu nu bilmiyodum açıkçası, bilgilendirme için teşekkür ederim hanhancığım^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir şey degil :) Yorum için teşekkür ederim;)

      Sil
  6. Ben Hongbin var diye bu seriye başladım. Güzel de gidiyor aslında ama bir şeyler eksik bu yapımda adını koyamadığım bakalım izlemeye devam :) Ama reyting konusunda katılıyorum Korelilerin aynı saatte başka diziler izlemesi en etkili durum söz konusu cheese in trap -daha çekici gelmiş olmalı- eline sağlık güzel yazı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende asıl olarak onun için başladım ama şimdi hikayeyi merak ediyorum umarım güzel ilerler ve finaller yorum için teşekkürler ^^

      Sil
  7. Dizinin erken bitmesini beklemiyordum aslında. Kore'de dizi ne kadar kötü reyting alırsa alsın bölüm sayısı değişmez ya da yayından kalkmazdı. Şaşırdım doğrusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bir kaç kere denk gelmiştim ama isim olarak hatırlayamadım.Hayırlısı buymuş demek bakalım nasıl yapacaklar..Yorum için teşekkürler ^_^

      Sil
    2. Ben bir kaç kere denk gelmiştim ama isim olarak hatırlayamadım.Hayırlısı buymuş demek bakalım nasıl yapacaklar..Yorum için teşekkürler ^_^

      Sil

*Lütfen herhangi bir site veya blogun linkini paylaşmayınız.
*Spoiler,Küfürlü içerik, Siyasi,Dini,tartışmaya sebep olacak yorumlar yapmamaya özen gösterelim.


***Anlayışınız ve ziyaret ettiğiniz için teşekkürler***
HanHan Asya