Çok Gezen Mi Bilir? Çok Okuyan Mı?

By HanHan Asya - Haziran 13, 2015

Uzun bir aradan sonra işte karşınızdayım.

Başlıktan da anlaşılacağı üzere yok olduğum sıralarda gezmekle meşguldüm.Aslında tam gezmek de denemez.Bu süre zarfında yerde miydim gökte miydim ben bile anlayamadım.Merak da bırakmak huyumdur.Uzatıp da canınızı sıkmadan nerede olduğumu yazayım.

Ben Mukaddes beldeleri umre ziyareti nedeni ile manevi bir yolculuğa çıktım.Bir hafta kadar öncesinde döndüm.Gelen giden derken yazılarımı yazamadım.Aslında niyetim uzun uzun oralardan bahsetmekti fakat o mübarek yerler klişe gelecek belki sizlere ama anlatılmaz yaşanır.Mevlam sizlere de gidip görebilmeyi nasip etsin...

Kısa özetler halinde de olsa anlatmak da isterim çünkü yazmadan duramam.
İlk Mekke-i Mükerreme'ye gidecektik.Bu sebep ile Cidde Havaalanı'na uçtuk.Benim ilk uçuş deneyimimdi.Korkacağımı zannettim ama aşırı eğlenceli idi.Bıraksalar uçakta kalırdım.Havaalanından otobüslerle otelimize geçtik.İkindi namazı için Kabe-i Muazzama'ya yetişemedik.Akşam vakti umre için Kabe yollarına düştük.
Servislerle belirli bir yere kadar bırakılıp 10 dk. kadar yürüme mesafesi sonucunda Mübarek yere ulaşılıyordu.
Kafile olarak Kabe-i Muazzama'ya ulaşmıştık.Bütün hepimiz bu Muazzam Kabe'yi görür görmez göz yaşlarına boğulup dualara başlamıştık.O his anlatılmaz anlatılsa da görülmeden anlaşılamaz.Tavaf ve sa'y vazifelerimizi yerine getirip otellerimize vardık,saçlarımızı keserek ihramımızdan çıktık.

*Mübarek beldenin havası ilk vardığınızda size sıcak gelse de buradaki gibi nem olmadığından size bir boğuculuk hissi vermiyor.Terleseniz bile buradaki gibi üzerinize yapışıp rahatsız etmiyor.
*Bol bol zemzem içildiğinden tavaf ibadetini yaparken veya sair ibadetlerde lavabo ihtiyacınız pek olmuyor.Rabbim'in bir yardımı olarak düşündüm bunu.Fakat böbrekleriniz rahatsızlanmasın diye normal su içmeyi de ihmal etmeyin.
*Benim tavsiyem ziyaret nasip olur da giderseniz şunu aklınızın kenarına yazıverin;
Mekke-i Mükerreme de herkes Allah'ın misafiri Medine-i Münevverede de Peygamberimizin misafiri.Kimseye bir şey demeyin,kimseye karışmayın.Orası mahşer yeri gibi zaten herkes kendi nefsi ile baş başa.Döndükten sonra ya da oralardayken Mübarek yerler hakkında kötü sözler sarfetmeyelim.Zorla kazandığımız şeyleri kolayca,bir anda kaybetmeyelim.

HanHan Notu: Başlıkla yazımın ne alakası var derseniz şöyle izah edeyim ki;
ben bu atasözünü hep düşünmüşümdür.Gezmeyi de okumayı da severim.Hep takılır aklıma acaba çok gezen mi bilir yoksa okuyan mı diye.Bu manevi yolculuk bana şunu öğretti ki görmek başka bir şey,okumak başka.
Benim naçizane düşüncem "Bir yerlere gitmeden,gezmeye çıkmadan evvel o yerlerle ilgili bilgiler okunmalı,araştırma yapılmalı sonrasında görerek öğrenilmeli"
Yani HanHan demek istiyor ki;
Nereye giderseniz gidin evvela nereleri görülmeli,gezilmeli diye araştırmanızı yapın,okuyun sonra gezin faydasını göreceksiniz....

Diğer yazımda İnşaallah Mekke-i Mükerreme'den Medine-i Münevvere'ye hicretimi ve Medine bölümü kısaca anlatacağım....