When Marnie Was There / Omoide No Marnie

By HanHan Asya - Mayıs 19, 2015




Dün gece izlediğim anime filminin aslında izler izlemez yazma isteği geldi.Ne yazık ki vakit epey ilerlediğinden pc başına oturup yazamadım.Bugünde etkisi kaybolmadan geçtim pc başına.Etkisi ilk bitirdiğim an gibi olmasa da devam ediyor.Anlamadan nasıl da etkilemiş beni!İlk başlar da "kapatsam mı acaba?" diye düşünürken anlayamadan beni içine çekti.Sonlarına doğru gözlerimden dökülen yaşlarla anladım ki film benim yüreğime dokunmuş.Galiba kendimden parçalar buldum.Belki kendimi ana karakater olan Anna-chan yerine koymuş da olabilirim.Sebebi ne bilemesem de son zamanlarda izlediğim çok hoş,çok naif ve kaliteli bir yapımdı.(Yapım şirketinin şu meşhur Studio Ghibli olmasından kaynaklandığını düşünüyorum.)

Gelelim  Yeppudaa Sitesindeki tanıtıma;

Yönetmen: Yonebayashi Hiromasa
Senarist: Niwa Keiko, Ando Masashi, Yonebayashi Hiromasa
Özgün Yapıt : Joan G. Robinson
Kurgucu: Animation: Ando Masashi
Özgün Müzik: Muramatsu Takatsugu
Oyuncular: Voices: Takatsuki Sara, Arimura Kasumi. Matsushima Nanako, Terajima Susumu, Negishi Toshie, Moriyama Ryoko, Yoshiyuki Kazuko
Yapım Şirketi: Studio Ghibli


  Konusu:
Bu dünyada görünmez, sihirli bir daire var.Studio Ghiblinin son filmi olarak lanse edilen bu güzel canlandırma film, terk edilmiş bir ev ve penceresinde görünen gizemli bir kızın hikâyesini anlatıyor. Annanın hayatta hiç arkadaşı yoktur; ta ki kum tepelerinin orada Marnieyle karşılaşana kadar. Ne var ki bataklıktaki eve yeni bir aile taşınınca Marnie ortadan kaybolur. Popüler bir çocuk romanından uyarlanan, arkadaşlık ve yalnızlık hakkındaki bu dokunaklı film, Prenses Mononokeden Küçük Deniz Kızı Ponyoya birçok Ghibli filminde çalışmış olan yönetmen Hiromasa Yonebayashinin yönettiği ikinci film.







HanHan Tanıtımı ve Yorumu:

Yukarıda film hakkındaki görüşlerimi yazmıştım.Bu sebepden direk tanıtıma geçiyorum.

Ana karakterimiz olan Anna-chan içine kapanık,duygularını pek belli etmeyen bir karakter.Ailesini küçük yaşta kaybedip evlatlık verilmiş.Kendisinin astım rahatsızlığından dolayı annesi yani evlatlık alan aile onu havası temiz olan yerdeki akrabalarının yanına gönderiyor.Anna bir gün bu yerde gezinirken kendini Bataklık Konağının yanında buluyor.İlgisini çekiyor.Konağa bir kaç git gel yapıyor ve orada Marnie adlı kızla tanışıp arkadaş oluyor.
Fakat Bataklık da olan bu konağa birileri taşındığı zaman Anna-chanın arkadaşı olan Marnie kayboluyor.Acaba Marnie isimli bu gizemli kız gerçekte kim?....Cevabı animeyi izlerseniz bulabilirsiniz.

Benim hoşuma giden diğer bir unsur da sonunda çalan şarkı ve sözleri. İşte bu anlamlı müziğin sözleri ile yazımı sonlandırıyorum.

Olmadı pek arkadaşım büyürken,
Kendimle yetinmeyi öğrendim ben,
Sadece ben,Sadece ben,Sadece ben,
Ve normal görüneceğim bana dışarıdan bakana....

Seviyorum okulda tek başıma yemek yemeyi nasılsa,
O yüzden kalacağım burada,
Burada,Burada,Burada,
Ve normal görüneceğim bana dışarıdan bakana....

Umarım sizinde izlediğiniz zaman yüreğinize dokunacaktır.Keyifli Seyirler.... 

  • Share:

You Might Also Like

0 yorum

*Lütfen herhangi bir site veya blogun linkini paylaşmayınız.
*Spoiler,Küfürlü içerik, Siyasi,Dini,tartışmaya sebep olacak yorumlar yapmamaya özen gösterelim.


***Anlayışınız ve ziyaret ettiğiniz için teşekkürler***
HanHan Asya